BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, December 17, 2010

Hajat tak kesampaian



Assalamualaikum...
Korang mesti pelik ng ak kan... Asyik2 mancing.... Haha...
sebenarnya n pergi memancing AWEKS... heheh.. gurau jah.. Ekceli, ak memang plan nk pergi memancing pom kat kolam memancing kawan ayah ak petang tadi lpas solat jumaat. Aku memang excited gile ni.... Aku da msg sume kawan ak sbb nk ajak join ak pergi mancing. Manelah tau kan kot2 dapat ikan besar, blh gak buat makan malam ke.. Jual pom blh gak, blh la tmbah pendapatan mase cuti ni. macam da keje je kan. hahaha.

Lepas je solat jumaat tuh, aku pom siap2 a nk pergi mancing ni. Parents aku nk pergi kuantan so kene mintak awal2 a duit nak masuk kolam memancing tu. Maklumla kolam memancing kan, mestila kene bayar. Kalau memancing kat sungai tade a kene bayar tapi nk dapat ikan susah a. Kat kolam ni sng a siket nk dapat ikan coz memang pemilik kolam tu bela ikan kata dalam kolam tuh kan... Untuk newbie cam aku ni kire ok la pergi memancing kat kolam jee kan.

Aku pom teruskan niat aku untuk pergi memancing tu. Aku pergi ke rumah kawan aku. Kiteorang jpe kat sana a. Kawan aku pom tanye a aku berapa kene bayar nk masuk kolam tuh. Aku dengan slumbernye jawab " ntah, mne aku tau. Tu bukan kolam aku. Tu kolam kawan bapak aku". Kawan aku pom jawab " woi, ko yang ajak kan. so, kene lah tau berapa nk kene bayar". Aku pom tersengih sengih macam kerang busuk. Aku pom msg la bapak ak nk tanye berapa harga. Dalam 5 minit, ayah aku kol " tak payah pergi a mancing. Kena bayar RM50 untuk deposit. RM50 tu untuk 6 jam. Kalau nk kua sebelum 6 jam die akan bagi balik baki duit deposit kite". Aku ckp ok je lah. Huwwwaaaa. Tak dapat jugak ah nk pergi memancing ni. Ayah ak bagi RM20 je kat aku tadi sebelum die pergi Kuantan . Hampeh betul....





0 comments: