BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 13, 2010

Kemalangan di depan mata ku......

Ini aku nak cerita ni. Memang kisah benar ni. Selepas aku makan nasi ayam di restauran feveret aku dan kawan2 ak iaitu Restauran Seri Kemaman yang terletak di tepi jalan ke ayer puteh. Aku lihat ada sebuah kereta yang begitu laju sedangkan kereta tersebut sepatutnya berhenti kerana lampu isyarat merah. Kawan ku cakap kereta tersebut di kejar oleh sebuah lagi kereta iaitu saga berwarna putih. Semasa di lampu isyarat tersebut, kereta yang laju itu nyaris2 melanggar sebuah motosikal yang berhenti di depan lampu isyarat. Memang umur penunggan itu masih panjang agaknya, kereta itu sempat mengelak dan meneruskan kereta itu dengan laju tanpa berhenti di lampu isyarat tersebut. Tiba2 aku terdengar bunyi kereta yang membrek keretanya dengan begitu kuat sekali. Aku pom melihat apa yang berlaku. Memang aku terkejut, melihat kereta tersebut berpusing ke tepi jalan. Selepas itu aku pergi melihat dengan dekat untuk mengetahui apa yang berlaku. Aku melihat pemandu kereta tersebut masih lagi berada di dalam kereta tapi keadaaan kereta tersebut memang tak dapat di ceritakan. Hancur lebur kereta tersebut. Selepas ak bertanya kepada seseorang pak cik yang berada di situ, baru aku tahu. Rupa-rupanya kereta yang terbabas itu di kejar oleh kereta polis kerana di syaki memiliki dadah. Aku juga pelik kerana pemandu itu masih berada di dalam kereta. Mungkinkah die tersepit??? itulah yang bermain di minda ku. Semakin remai orang yang berhenti untuk melihat kemalangan tersebut. Tangan pemandu tersebut di gai oleh pegawai polis yang mengejar tadi. Patut lah aku tengok wajah pemandu itu sedih je. ahak

kesian pom ad juga apabila melihat pemandu itu....

itu saje lah ak nk cerita






0 comments: